Knjige


U vezi svoje prve knjige, ekofeminističkog roman mita Apokalipsa (1991) Mirela Holy je za portal Cunterview.net 2008. godine napisala:
Autor Mirela Holy
„Apokalipsa je pobuna protiv života u svijetu patrijarhalnih vrijednosti i predrasuda, svijetu krute religije koja žene i prirodu stavlja u podređeni položaj u odnosu na muškarca, kulturu i institucionaliziranu vjeru, svijetu u kojemu je nasilje i agresija uobičajeni način postupanja s onima koji ne pripadaju tzv. main streamu. Sve se to odvijalo u vrijeme kada je hrvatsko društvo veličalo ratničku ideju Patrie, a ženama dodjeljivalo kao jedine prihvatljive uloge majki i samozatajnih, vjernih supruga koje čekaju umornoga ratnika da se vrati kući...

Apokalipsa je bila prvi ekofeministički vapaj iz vremena kada sam se osjećala kao Pale sam na svijetu i bila uvjerena da ono što osjećam, ne osjeća nitko drugi. Stoga je moje iznenađenje bilo ogromno nekoliko godina kasnije, u drugoj polovici 90-ih, kada sam saznala da na svijetu postoji ekofeminizam ili ekološki feminizam; cijeli pokret koji svijet promatra mojim očima. Ne mogu opisati mješavinu emocija kada sam saznala da postoji velik broj žena i muškaraca koji svijet gledaju slično kao i ja! Bila je to istovremeno i radost, osjećaj pripadnosti, no i tuge, jer, ipak, nisam bila toliko posebna koliko sam mislila da jesam.
Kada danas čitam Apokalipsu, mnoge mi se ideje koje sam iznijela u tome djelu čine pretjeranima, nezrelima, patetičnima, pa čak i pretencioznima, ali sam i ponosna, jer, kada se skinu svi slojevi srž ostaje ista – i s devetnaest godina zastupala sam ono što zastupam i danas – strast prema ukidanju patrijarhalnoga društva u kojemu živimo.

Taj je stav vidljiv u 'Mitskim aspektima ekofeminizma' (Superknjižara, Moderna vremena info) koje sam objavila 2007. godine, dakle, 15 godina poslije Apokalipse. Knjiga o ekofeminizmu nije fikcionalna književnost, već zbirka eseja i razmišljanja o ekofeminizmu. Ova knjiga govori o tome koliko sam daleko otišla od prvoga zanosa ekofeminizmom, ali bez obzira na sve slabosti i naivnosti ekološkoga feminizma, ideja je u suštini dobra...“

Autorica Mirela Holy
Mitski aspekti ekofeminizma (2007) su nastali na podlozi Mirelinog istoimenog doktorata koji je 2005. godine obranila pod mentorstvom prof. dr. sc. Milivoja Solara. Radi se o monografiji koja je na cjeloviti način hrvatsku javnost upoznala s fenomenom ekofeminizma, ekološkog feminizma. U knjizi se iznosi povijest ekofeminizma kao specifičnog ekologističkog i feminističkog pokreta, njegova povezanost s mitskim strukturama, posebice s mitom o matrijarhatu. S obzirom na glavna područja ekofeminističkog interesa (etika zaštite okoliša, odnos prema znanosti i tehnologiji, odnos između teorije i prakse, ekofeministička duhovnost, ekofeministički animalizam) u disertaciji se analizira i interpretira veliki broj tekstova utjecajnih teoretičarki pokreta. Razmatraju se i društveni aspekti ekofeminizma, posebice odnos ekofeminizma prema seksualnosti, identitetu, govoru i pismu kao centralnim mjestima svih postmodernističkih teorija. Ekofeminizam se smješta u širi kontekst teorija s kraja 20. stoljeća, poput primjerice teorije kulturnih studija, post-strukturalizma, dekonstrukcije, teorije sistema itd. s kojima dijeli sličnu sudbinu. Usprkos političkoj korektnosti ideja, odnosno borbi protiv svih oblika opresije jednih nad drugima koju promiče, ekofeminizam u praksi ne uspijeva nadići vlastitu mitsku medijatorsku poziciju vidljivu iz odnosa ekofeminističke teorije i prakse, ekologizma i feminizma, prirodnih i društvenih znanosti, progresivne i konzervativne ideologije, istovremene težnje prema totalitetu i čežnje prema demokratskom fragmentu, subverziji dominantne ideologije i borbe za osvajanje pozicije povlaštenosti, prirode i kulture, stvarnosti i mita. No, iako ekofeminizam ne daje odgovore, on postavlja prava pitanja pa ga treba smatrati pozitivnim doprinosom procesu demokratizacije feminističkih i ekologističkih teorija, posebice njihovih akademskih glavnih struja. http://www.tim-press.hr/hr/knjige/mitski-aspekti-ekofeminizma/ )

Sonja Hodak i Mirela Holy
Komunikacijske (strategije) magije (2012. - koautorica knjige Sonja Hodak) je komunikacijski priručnik kojim autorice nastoje educirati komunikatore, ljude iz biznisa, političare i novinare o važnosti strateških komunikacija jer su se tijekom poslovne suradnje u agenciji za odnose s javnošću uvjerile da se u hrvatskom biznisu i politici jako malo strateški komunicira i planira. I zbog toga su se odlučile na pisanje ove knjige jer se sa smišljenim vođenjem komunikacija mogu postići maksimalni efekti za minimalne novce i uz minimalna sredstva. Priručnik „Komunikacijske (strategije) magije nije tradicionalan nastavni priručnik jer je pisan na britak, ironičan i samoironičan način, koristi neformalan jezik i vulgarizme kao alat za samopromociju. Priručnik se poigrava i s različitim književnim žanrovima pa su pojedini kritičari u njemu prepoznali ironičnu varijantu popularne self help književnosti, neki nisu bili sigurni nije li priručnik samo jedan od poslovnih alata komunikacijske agencije koje autorice planiraju pokrenuti ili se pak radi o varijaciji mise en abyme tehnike. Knjiga je strukturirana u sedam „vještičje“ intoniranih poglavlja: (1) Početak vještičjeg putovanja, odnosno uvoda u kojem autorice objašnjavaju zašto pišu ovu knjigu i kamo su pošle; zašto je dobro imati vješticu i kome treba komunikacijska strategija, pardon, magija ... (2) U hrabrosti su male oči je poglavlje u kojem se analizira koliko se u Hrvatskoj poslovno planira, zašto je važno imati poslovni plan, a ne samo načelnu ideju i žarku želju da se nešto pokrene…. (3) SSSStrah je neprijatelj uma je poglavlje u kojem autorice opisuju kakva su njihova iskustva s drugom krajnosti, kako loše iskustvo tranzicije i mučno, dugotrajno razdoblje recesije paralizira one poslovne projekte iza kojih stoji suvisla ideja i realni kapital … (4)         Ah, ti 'javni odnosi'! Mi bismo radije čuvali privatnost je poglavlje u kojem autorice podučavaju čitatelja kakav je to život u iznimno komunikacijskom dobu; kako je danas informacija put do uspjeha i neuspjeha, pa je stoga poslovni plan bez komunikacijskog plana loš plan; i na koncu: nije svaka komunikacija medijska komunikacija … (5) Čaranje i kovanje (uspješne) poslovno-komunikacijske čarolije je poglavlje u kojem čitatelj saznaje na koji način može osmisliti uspješan poslovno-komunikacijski projekt, od ideje, do detaljnije razrade ideje, istraživanja javnosti i tržišta, fokus grupa, ciljanih skupina, analize trendova i budućih potreba te prikladnog komunikacijskog 'pakiranja' projekta i onoga što projekt prodaje … (6) Čarolija je spremna, kako ju baciti? je poglavlje u kojem se daju savjeti o krojenju komunikacija i odgovor na pitanje što je bilo prvo – kokoš ili jaje? Konkretno, treba li prvo započeti biznis, pa onda komunicirati, ili prvo smisliti kako proširiti dobru riječ, pa tek onda krenuti s poslom, ili je pak najbolje raditi to paralelno? … (7) Ništa bez dobre nove magije je poglavlje u kojem autorice objašnjavaju kako izgraditi magičan odnos s političarom ili novinarom; što čitatelj baš nikad ne smije napraviti u komunikaciji; što je to krizno komuniciranje; kako komunicirati u političkoj savani i stranačkoj baruštini; isplati li se još uvijek furati ekologiju kroz biznis ... ( https://www.ljevak.hr/knjige/knjiga-13395-komunikacijske-magije/prikazi-1-o-knjizi )


Mirela Holy
Vražica nosi Pradu, a bogovi konfekciju (2017) je zbirka poučnih priča/eseja na temu politike i moći nastalih na temelju autoričinog skoro dvadesetogodišnjeg iskustva u politici: stranačkoj, mjesnoj, lokalnoj i nacionalnoj. Priče su ispričane na zafrkantski, autoironičan i pikavi način u želji da budu svojevrsni priručnik onima koje interesira politika te onima koji žele na nekonvencionalan, neakademski i vrlo kritičan način zaviriti u back stage politike. Autorica sebe u knjizi proglašava političkom Vražicom u (simboličkoj) Pradi koja zagovara haute couture (visoka moda, elitistička autoironija) politiku javnog interesa i koja je svojevrsni  antipod bogovima u političkoj konfekciji (pret-a-porteru), odnosno onim (populističkim) političarima za koje je politika posao u osobnom, partikularnom ili stranačkom interesu. Knjiga nastoji na zabavan način educirati čitatelje o tome što bi politika trebala biti (posao u javnom interesu), zašto to nije i kako bi to mogla postati. Autorica u pričama/esejima koristi stvarne primjere iz političkog života i vlastitog političkog iskustva, no protagonisti priča nisu imenovani pa se u tom smislu 'Vražica…' može interpretirati i kao knjiga s (političkim) ključem.
Knjiga je podijeljena na pet tematskih cjelina: (1) Savjet čitateljicama i čitateljima; 2) Priče iz svijeta politike; 3) (Auto)biografija Vražice; 4) Pojmovnik; 5) Proglas Vražice u Pradi) od čega središnju tematsku cjelinu – Priče iz svijeta politike – čini osamnaest priča/eseja od kojih svaka priča na vrlo ironičan način obrađuje jednu političku temu: vrste političara (bogovi, ešalonci, zmajevi, stranačka pješadija); kako ući u politiku i napredovati u politici; načine i razloge političke manipulacije; zašto se politika ljudima gadi i mijenja li politika ljude; nepotizam; odnosi među strankama i unutar stranaka; žene i politika; moral i integritet u politici; odnos politike i civilnog društva; odnos politike i medija; odnos vjere i politike; građani i politika; politički 'gospodari'; novac i politika; te politički tračevi (seks i droga u politici). Knjiga je pisana jednostavnim, razumljivim jezikom koji mjestimično koketira sa žargonom. ( http://www.jesenski-turk.hr/?active=knjiga&book=132921 )


Kraljevstvo Onkraja (2017) je dječji roman, žanrovski hibrid romana odrastanja, detektivskog i danas popularnog žanra fantasy romana. Roman govori o prihvaćanju sebe i vlastite različitosti te o tome kako biti zadovoljan u vlastitoj koži i istovremeno prihvatiti i poštovati različitost drugih. Roman osnažuje mlade ljude u tome da nikada ne zataje svoju kreativnosti koja ih čini vječno mladima. Poruka knjige je da smo svi mi ono što možemo biti, samo ako se to i usudimo. Kraljevstvo Onkraja je podijeljeno u dvije knjige. Prva knjiga nosi ime Drvo života i podijeljena je na sedam poglavlja: (1) Vračevo ogledalo, (2) Čarobnica Plamena, (3) Axis mundi, (4) Zvjezdani lift, (5) Tigar i zmaj, (6) Piton iz močvara Omfalosa, (7) Krhotine svijeta ogledala, a knjiga završava Epilogom. Prva knjiga pripovijeda pustolovine glavne junakinje jedanaestogodišnje Lile u čarobnom svijetu Kraljevstva Onkraja. Druga knjiga nosi ime Kraljevstvo Slijepaca i podijeljena je na sedam poglavlja: (1) Mamin ormar, (2) Novi učenik, (3) Strip snova, (4) Promjene i spoznaje, (5) Darovi, gubici i tajanstveni narodi, (6) Čarobni svijet djece i odraslih, (7) Trave i čajevi, a i ova knjiga završava Epilogom. Roman pripovijeda o fantastičnim zgodama i nezgodama Lile/Lali, o tome kako se postaje čarobnicom Plamena iz roda čarobnjaka Labirinta, kakav je doživljaj putovati Zvjezdanim liftom i ući u Drvo svijeta, a ponajviše o tome kako biti sretan i zadovoljan u svojoj koži iako se ne uklapaš u očekivanja drugih. http://semafora.hr/new/portfolio/kraljevstvo-onkraja/ )



Školska knjiga - Mirela Holy
Agencije za odnose s javnošću Mirele Holy prva je znanstvena knjiga, a i udžbenik na Sveučilištu Vern, koja se u okviru područja odnosa s javnošću bavi upravo agencijama. Iako su ove teme već obrađene, ovo je prvo djelo koje se bavi svim aspektima teorije i prakse agencija odnosa s javnošću. U knjizi se ističe važna osnova poslovnih znanja potrebnih i praktičarima i znanstvenicima s ovog područja.

Agencijama za odnose s javnošću autorica izrazito lokalnu djelatnost (što odnosi s javnošću jesu) znalački i spretno prilagođava uvjetima u kojima se ona doista i primjenjuje pa time rješava probleme i dvojbe čitatelja prevedenih djela koja ne poštuju lokalne specifičnosti.
Osim pregleda uloge odnosa s javnošću, položaja i vrsta ustroja agencija, procesa u kojima se zbivaju, ova se knjiga bavi i teorijama koje su osnova agencijskog djelovanja u okvirima odnosa s javnošću.
Djelo je napisano i namijenjeno studentima preddiplomskog i diplomskog studija poslovnih komunikacija na Sveučilištu Vern, ali i studentima na svim fakultetima na kojima se izučavaju odnosi s javnošću.
Udžbenik je namijenjen i praktičarima iz odnosa s javnošću koji se žele sustavno usavršavati u svojim profesijama. ( Školska knjiga - 
https://shop.skolskaknjiga.hr/agencije-za-odnose-s-javnoscu.html