Knjige
U vezi
svoje prve knjige, ekofeminističkog roman mita Apokalipsa (1991) Mirela Holy je
za portal Cunterview.net 2008. godine napisala:
„Apokalipsa
je pobuna protiv života u svijetu patrijarhalnih vrijednosti i predrasuda,
svijetu krute religije koja žene i prirodu stavlja u podređeni položaj u odnosu
na muškarca, kulturu i institucionaliziranu vjeru, svijetu u kojemu je nasilje
i agresija uobičajeni način postupanja s onima koji ne pripadaju tzv. main streamu. Sve se to odvijalo u
vrijeme kada je hrvatsko društvo veličalo ratničku ideju Patrie, a ženama
dodjeljivalo kao jedine prihvatljive uloge majki i samozatajnih, vjernih
supruga koje čekaju umornoga ratnika da se vrati kući...
Apokalipsa
je bila prvi ekofeministički vapaj iz vremena kada sam se osjećala kao Pale sam
na svijetu i bila uvjerena da ono što osjećam, ne osjeća nitko drugi. Stoga je
moje iznenađenje bilo ogromno nekoliko godina kasnije, u drugoj polovici 90-ih,
kada sam saznala da na svijetu postoji ekofeminizam ili ekološki feminizam;
cijeli pokret koji svijet promatra mojim očima. Ne mogu opisati mješavinu
emocija kada sam saznala da postoji velik broj žena i muškaraca koji svijet
gledaju slično kao i ja! Bila je to istovremeno i radost, osjećaj pripadnosti,
no i tuge, jer, ipak, nisam bila toliko posebna koliko sam mislila da jesam.
Kada
danas čitam Apokalipsu, mnoge mi se ideje koje sam iznijela u tome djelu čine
pretjeranima, nezrelima, patetičnima, pa čak i pretencioznima, ali sam i
ponosna, jer, kada se skinu svi slojevi srž ostaje ista – i s devetnaest godina
zastupala sam ono što zastupam i danas – strast prema ukidanju patrijarhalnoga
društva u kojemu živimo.
Taj
je stav vidljiv u 'Mitskim aspektima ekofeminizma' (Superknjižara, Moderna
vremena info) koje sam objavila 2007. godine, dakle, 15 godina poslije
Apokalipse. Knjiga o ekofeminizmu nije fikcionalna književnost, već zbirka
eseja i razmišljanja o ekofeminizmu. Ova knjiga govori o tome koliko sam daleko
otišla od prvoga zanosa ekofeminizmom, ali bez obzira na sve slabosti i
naivnosti ekološkoga feminizma, ideja je u suštini dobra...“
Mitski
aspekti ekofeminizma (2007) su nastali na podlozi Mirelinog istoimenog doktorata
koji je 2005. godine obranila pod mentorstvom prof. dr. sc. Milivoja Solara.
Radi se o monografiji koja je na cjeloviti način hrvatsku javnost upoznala s
fenomenom ekofeminizma, ekološkog feminizma. U knjizi se iznosi povijest ekofeminizma
kao specifičnog ekologističkog i feminističkog pokreta, njegova povezanost s
mitskim strukturama, posebice s mitom o matrijarhatu. S obzirom na glavna
područja ekofeminističkog interesa (etika zaštite okoliša, odnos prema znanosti
i tehnologiji, odnos između teorije i prakse, ekofeministička duhovnost,
ekofeministički animalizam) u disertaciji se analizira i interpretira veliki
broj tekstova utjecajnih teoretičarki pokreta. Razmatraju se i društveni
aspekti ekofeminizma, posebice odnos ekofeminizma prema seksualnosti,
identitetu, govoru i pismu kao centralnim mjestima svih postmodernističkih
teorija. Ekofeminizam se smješta u širi kontekst teorija s kraja 20. stoljeća,
poput primjerice teorije kulturnih studija, post-strukturalizma,
dekonstrukcije, teorije sistema itd. s kojima dijeli sličnu sudbinu. Usprkos
političkoj korektnosti ideja, odnosno borbi protiv svih oblika opresije jednih
nad drugima koju promiče, ekofeminizam u praksi ne uspijeva nadići vlastitu
mitsku medijatorsku poziciju vidljivu iz odnosa ekofeminističke teorije i
prakse, ekologizma i feminizma, prirodnih i društvenih znanosti, progresivne i
konzervativne ideologije, istovremene težnje prema totalitetu i čežnje prema
demokratskom fragmentu, subverziji dominantne ideologije i borbe za osvajanje
pozicije povlaštenosti, prirode i kulture, stvarnosti i mita. No, iako
ekofeminizam ne daje odgovore, on postavlja prava pitanja pa ga treba smatrati
pozitivnim doprinosom procesu demokratizacije feminističkih i ekologističkih
teorija, posebice njihovih akademskih glavnih struja. ( http://www.tim-press.hr/hr/knjige/mitski-aspekti-ekofeminizma/
)
Komunikacijske
(strategije) magije (2012. - koautorica knjige Sonja Hodak) je komunikacijski
priručnik kojim autorice nastoje educirati komunikatore, ljude iz biznisa,
političare i novinare o važnosti strateških komunikacija jer su se tijekom
poslovne suradnje u agenciji za odnose s javnošću uvjerile da se u hrvatskom
biznisu i politici jako malo strateški komunicira i planira. I zbog toga su se
odlučile na pisanje ove knjige jer se sa smišljenim vođenjem komunikacija mogu
postići maksimalni efekti za minimalne novce i uz minimalna sredstva. Priručnik
„Komunikacijske (strategije) magije nije tradicionalan nastavni priručnik jer
je pisan na britak, ironičan i samoironičan način, koristi neformalan jezik i
vulgarizme kao alat za samopromociju. Priručnik se poigrava i s različitim
književnim žanrovima pa su pojedini kritičari u njemu prepoznali ironičnu
varijantu popularne self help
književnosti, neki nisu bili sigurni nije li priručnik samo jedan od poslovnih
alata komunikacijske agencije koje autorice planiraju pokrenuti ili se pak radi
o varijaciji mise en abyme tehnike. Knjiga
je strukturirana u sedam „vještičje“ intoniranih poglavlja: (1) Početak
vještičjeg putovanja, odnosno uvoda u kojem autorice objašnjavaju zašto pišu
ovu knjigu i kamo su pošle; zašto je dobro imati vješticu i kome treba
komunikacijska strategija, pardon, magija ... (2) U hrabrosti su male oči je poglavlje
u kojem se analizira koliko se u Hrvatskoj poslovno planira, zašto je važno
imati poslovni plan, a ne samo načelnu ideju i žarku želju da se nešto
pokrene…. (3) SSSStrah je neprijatelj uma je poglavlje u kojem autorice opisuju
kakva su njihova iskustva s drugom krajnosti, kako loše iskustvo tranzicije i
mučno, dugotrajno razdoblje recesije paralizira one poslovne projekte iza kojih
stoji suvisla ideja i realni kapital … (4) Ah,
ti 'javni odnosi'! Mi bismo radije čuvali privatnost je poglavlje u kojem
autorice podučavaju čitatelja kakav je to život u iznimno komunikacijskom dobu;
kako je danas informacija put do uspjeha i neuspjeha, pa je stoga poslovni plan
bez komunikacijskog plana loš plan; i na koncu: nije svaka komunikacija
medijska komunikacija … (5) Čaranje i kovanje (uspješne)
poslovno-komunikacijske čarolije je poglavlje u kojem čitatelj saznaje na koji
način može osmisliti uspješan poslovno-komunikacijski projekt, od ideje, do
detaljnije razrade ideje, istraživanja javnosti i tržišta, fokus grupa,
ciljanih skupina, analize trendova i budućih potreba te prikladnog
komunikacijskog 'pakiranja' projekta i onoga što projekt prodaje … (6) Čarolija je spremna, kako ju
baciti? je poglavlje u kojem se daju savjeti o krojenju komunikacija i odgovor
na pitanje što je bilo prvo – kokoš ili jaje? Konkretno, treba li prvo započeti
biznis, pa onda komunicirati, ili prvo smisliti kako proširiti dobru riječ, pa
tek onda krenuti s poslom, ili je pak najbolje raditi to paralelno? … (7) Ništa
bez dobre nove magije je poglavlje u kojem autorice objašnjavaju kako izgraditi
magičan odnos s političarom ili novinarom; što čitatelj baš nikad ne smije
napraviti u komunikaciji; što je to krizno komuniciranje; kako komunicirati u
političkoj savani i stranačkoj baruštini; isplati li se još uvijek furati
ekologiju kroz biznis ... ( https://www.ljevak.hr/knjige/knjiga-13395-komunikacijske-magije/prikazi-1-o-knjizi
)
Vražica
nosi Pradu, a bogovi konfekciju (2017) je
zbirka poučnih priča/eseja na temu politike i moći nastalih na temelju
autoričinog skoro dvadesetogodišnjeg iskustva u politici: stranačkoj, mjesnoj,
lokalnoj i nacionalnoj. Priče su ispričane na zafrkantski, autoironičan i
pikavi način u želji da budu svojevrsni priručnik onima koje interesira
politika te onima koji žele na nekonvencionalan, neakademski i vrlo kritičan
način zaviriti u back stage politike.
Autorica sebe u knjizi proglašava političkom Vražicom u (simboličkoj) Pradi
koja zagovara haute couture (visoka
moda, elitistička autoironija) politiku javnog interesa i koja je
svojevrsni antipod bogovima u političkoj
konfekciji (pret-a-porteru), odnosno
onim (populističkim) političarima za koje je politika posao u osobnom,
partikularnom ili stranačkom interesu. Knjiga nastoji na zabavan način
educirati čitatelje o tome što bi politika trebala biti (posao u javnom
interesu), zašto to nije i kako bi to mogla postati. Autorica u pričama/esejima
koristi stvarne primjere iz političkog života i vlastitog političkog iskustva,
no protagonisti priča nisu imenovani pa se u tom smislu 'Vražica…' može
interpretirati i kao knjiga s (političkim) ključem.
Knjiga
je podijeljena na pet tematskih cjelina: (1) Savjet čitateljicama i
čitateljima; 2) Priče iz svijeta politike; 3) (Auto)biografija Vražice; 4)
Pojmovnik; 5) Proglas Vražice u Pradi) od čega središnju tematsku cjelinu –
Priče iz svijeta politike – čini osamnaest priča/eseja od kojih svaka priča na
vrlo ironičan način obrađuje jednu političku temu: vrste političara (bogovi,
ešalonci, zmajevi, stranačka pješadija); kako ući u politiku i napredovati u
politici; načine i razloge političke manipulacije; zašto se politika ljudima
gadi i mijenja li politika ljude; nepotizam; odnosi među strankama i unutar
stranaka; žene i politika; moral i integritet u politici; odnos politike i
civilnog društva; odnos politike i medija; odnos vjere i politike; građani i
politika; politički 'gospodari'; novac i politika; te politički tračevi (seks i
droga u politici). Knjiga je pisana jednostavnim, razumljivim jezikom koji
mjestimično koketira sa žargonom. ( http://www.jesenski-turk.hr/?active=knjiga&book=132921
)
Kraljevstvo
Onkraja (2017) je
dječji roman, žanrovski hibrid romana odrastanja, detektivskog i danas
popularnog žanra fantasy romana. Roman govori o prihvaćanju sebe i vlastite
različitosti te o tome kako biti zadovoljan u vlastitoj koži i istovremeno
prihvatiti i poštovati različitost drugih. Roman osnažuje mlade ljude u tome da
nikada ne zataje svoju kreativnosti koja ih čini vječno mladima. Poruka knjige
je da smo svi mi ono što možemo biti, samo ako se to i usudimo. Kraljevstvo
Onkraja je podijeljeno u dvije knjige. Prva knjiga nosi ime Drvo života i
podijeljena je na sedam poglavlja: (1) Vračevo ogledalo, (2) Čarobnica Plamena,
(3) Axis mundi, (4) Zvjezdani lift, (5) Tigar i zmaj, (6) Piton iz močvara
Omfalosa, (7) Krhotine svijeta ogledala, a knjiga završava Epilogom. Prva
knjiga pripovijeda pustolovine glavne junakinje jedanaestogodišnje Lile u
čarobnom svijetu Kraljevstva Onkraja. Druga knjiga nosi ime Kraljevstvo
Slijepaca i podijeljena je na sedam poglavlja: (1) Mamin ormar, (2) Novi
učenik, (3) Strip snova, (4) Promjene i spoznaje, (5) Darovi, gubici i
tajanstveni narodi, (6) Čarobni svijet djece i odraslih, (7) Trave i čajevi, a
i ova knjiga završava Epilogom. Roman pripovijeda o fantastičnim zgodama i
nezgodama Lile/Lali, o tome kako se postaje čarobnicom Plamena iz roda
čarobnjaka Labirinta, kakav je doživljaj putovati Zvjezdanim liftom i ući u
Drvo svijeta, a ponajviše o tome kako biti sretan i zadovoljan u svojoj koži
iako se ne uklapaš u očekivanja drugih. ( http://semafora.hr/new/portfolio/kraljevstvo-onkraja/
)
Agencije za odnose s javnošću Mirele Holy prva je znanstvena knjiga, a i udžbenik na Sveučilištu Vern, koja se u okviru područja odnosa s javnošću bavi upravo agencijama. Iako su ove teme već obrađene, ovo je prvo djelo koje se bavi svim aspektima teorije i prakse agencija odnosa s javnošću. U knjizi se ističe važna osnova poslovnih znanja potrebnih i praktičarima i znanstvenicima s ovog područja.
U Agencijama za odnose s javnošću autorica izrazito lokalnu djelatnost (što odnosi s javnošću jesu) znalački i spretno prilagođava uvjetima u kojima se ona doista i primjenjuje pa time rješava probleme i dvojbe čitatelja prevedenih djela koja ne poštuju lokalne specifičnosti.
Osim pregleda uloge odnosa s javnošću, položaja i vrsta ustroja agencija, procesa u kojima se zbivaju, ova se knjiga bavi i teorijama koje su osnova agencijskog djelovanja u okvirima odnosa s javnošću.
Djelo je napisano i namijenjeno studentima preddiplomskog i diplomskog studija poslovnih komunikacija na Sveučilištu Vern, ali i studentima na svim fakultetima na kojima se izučavaju odnosi s javnošću.
Udžbenik je namijenjen i praktičarima iz odnosa s javnošću koji se žele sustavno usavršavati u svojim profesijama. ( Školska knjiga - https://shop.skolskaknjiga.hr/agencije-za-odnose-s-javnoscu.html
Agencije za odnose s javnošću Mirele Holy prva je znanstvena knjiga, a i udžbenik na Sveučilištu Vern, koja se u okviru područja odnosa s javnošću bavi upravo agencijama. Iako su ove teme već obrađene, ovo je prvo djelo koje se bavi svim aspektima teorije i prakse agencija odnosa s javnošću. U knjizi se ističe važna osnova poslovnih znanja potrebnih i praktičarima i znanstvenicima s ovog područja.
U Agencijama za odnose s javnošću autorica izrazito lokalnu djelatnost (što odnosi s javnošću jesu) znalački i spretno prilagođava uvjetima u kojima se ona doista i primjenjuje pa time rješava probleme i dvojbe čitatelja prevedenih djela koja ne poštuju lokalne specifičnosti.
Osim pregleda uloge odnosa s javnošću, položaja i vrsta ustroja agencija, procesa u kojima se zbivaju, ova se knjiga bavi i teorijama koje su osnova agencijskog djelovanja u okvirima odnosa s javnošću.
Djelo je napisano i namijenjeno studentima preddiplomskog i diplomskog studija poslovnih komunikacija na Sveučilištu Vern, ali i studentima na svim fakultetima na kojima se izučavaju odnosi s javnošću.
Udžbenik je namijenjen i praktičarima iz odnosa s javnošću koji se žele sustavno usavršavati u svojim profesijama. ( Školska knjiga - https://shop.skolskaknjiga.hr/agencije-za-odnose-s-javnoscu.html